Évszázad márkája; Manfred Hoffman;, Manfred Hoffmann: Az “Évszázad márkája” díjról
Manfred Hoffmann beszél az “Évszázad márkája” díjról. Az “Évszázad márkája” című kiadvány 2022-ben jelenik meg a “Zeit” kiadói csoport gondozásában, amely közel 200 kiemelkedő márkáról szóló, magas színvonalú illusztrált könyvet jelentet meg. A “német márkák királyi osztályának” e körébe a Dr. Florian Langenscheidt kiadó körüli neves szakértőkből álló zsűri 2015 és 2018 után harmadszor jelölte a “SONAX” márkát. Manfred Hoffmann, a SONAX GmbH ügyvezető igazgatója és részvényese egy interjúban magyarázza a díj nagy jelentőségét.
A SONAX-ot a kiadvány az “évszázad márkájának” minősíti. Hogyan vélekedik a díj jelentőségét?
Manfred Hoffmann: A díj és az, hogy a kiemelkedő márkák e kiválasztott körébe tartozunk, nagy megtiszteltetés, és nagyon büszkék vagyunk rá. A díjnak nagyon nagy jelentősége van: egyedülálló módon hangsúlyozza a SONAX márka egyedülálló pozícióját és termékeink jó hírnevét.

Véleménye szerint mely sikertényezők a döntőek ahhoz, hogy a SONAX-ot az évszázad márkájaként tekintsék?
Amikor a vásárlók a “lábukkal” a polcon mellettünk döntenek, akkor bíznak a márkában és a termékeinkkel kapcsolatos pozitív tapasztalatokban. Ezért a “Made in Germany” minőségi ígéretünk, a folyamatosság, a megbízhatóság és a legmagasabb szintű ügyfélközpontúság a lista élén áll. Ezek és más sikertényezők alkotják a “SONAX DNS-t” a márka 1950-es születése óta, és ezek az alapjai a márka fejlesztésének, amelybe sokat fektettünk, különösen a múlt század nyolcvanas évei óta és a jelenlegi évezredben.

Sikerrel, amint azt a Dr. Florian Langenscheidt körüli zsűri elismerése is alátámasztja. Hogyan alakult a SONAX márkaimázs az évtizedek során?
Kezdetben a SONAX név csak egy egyszerű autófényező, majd később az első “Unirein” nevű beltéri tisztítószer és a MoS2 olaj neve volt. Az 1970-es évek közepén a termékpaletta bővítését erőltettük, és 1984 óta céltudatosan építettük ki a SONAX márkát a mai nagy piros betűkkel ellátott betűkkel, mint prémium autóipari ernyőmárkát.

És az áttörés nemzetközi szinten is ez idő alatt történt. A SONAX termékek minden kontinensen képviselve vannak?
Pontosan, és ennek nagyon örülünk. Az emlékezetes márkaimázs, a reklám és a szponzorációs tevékenységek szintén hozzájárultak a nemzetközi szintű ismertség növeléséhez. A SONAX ma már nemzetközileg a kiváló minőségű autóápolási termékek szinonimája. Ma a márka a világ több mint 100 országában van jelen. Az exporthányad 43 százalék fölé emelkedett. Közepes méretű vállalatként különösen büszkék vagyunk arra, hogy a “Made in Germany” nagy teljesítményű termékcsaládunk világszerte nagy hírnévnek örvend. Ügyfeleink Európa-szerte, valamint a Közel-Keleten, Amerikában és Ázsiában bíznak szakértelmünkben, és élvezik a termékeink által nyújtott hozzáadott értéket.

Az olyan fogalmak, mint a kompetencia és a hozzáadott érték, szintén szorosan kapcsolódnak a magas minőségi követelményekhez?
Ez biztos, ezért szinte makacsul ragaszkodunk a minőségi szabványainkhoz és az állandó innovációs törekvéseinkhez. Mert csak a vásárlók legmagasabb szintű elégedettsége révén tudjuk ismételten bizonyítani, hogy a SONAX márka jobb termékeket képvisel, és így joggal számít az “évszázad márkái” közé.

Mit várhatnak ügyfelei és partnerei a SONAX márkától és a vállalattól az elkövetkező években?
Az autóápolás fontos területein fejlesztéseket hajtunk végre annak érdekében, hogy ne csak megtartsuk, hanem tovább növeljük vezető pozíciónkat. A SONAX márka lényegét a piacvezetésre való törekvés is jellemzi – és hogy ennek eleget tegyünk, Neuburg an der Donau-i székhelyünk kapuinál bővítünk. Itt új logisztikai kapacitásokat és új termelési létesítményeket hozunk létre, amelyek beruházási volumene már meghaladja a 40 millió eurót. Ezzel megteremtjük a feltételeket ahhoz, hogy a SONAX márka a jövőben is vezető szerepet játsszon.

Hogyan fejezné be a következő mondatot? A SONAX az évszázad márkája, mert …
… 70 évnyi ragyogó teljesítményével kiérdemelte azt.